یادگیری نحوه بازاریابی یک محصول اولین وظیفه هر کارآفرین موفق است.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • برای بازاریابی یک محصول چه چیزی لازم است؟
  • چگونه یک محصول را بازاریابی کنیم؟

برای بازاریابی یک محصول چه چیزی لازم است؟

برای درک نحوه بازاریابی یک محصول، باید با اصول اولیه شروع کنید: چه چیزی را می خواهید بفروشید، چرا می خواهید آن را بفروشید و به چه کسی می خواهید بفروشید. در زیر به تفصیل هر یک از این ارکان یک استراتژی معاملاتی موثر را توضیح خواهیم داد.

1. یک کالا، یک خدمت یا یک ایده

اولین قدم در یادگیری نحوه بازاریابی یک محصول این است که مشخص کنید چه کالا، خدمات یا ایده ای را می خواهید بفروشید. ما چند مثال به شما می‌دهیم: می‌توانید اتومبیل بفروشید (خوب)، کلاس‌های اسپانیایی (خدمات) یا فرآیندی برای بهتر کردن چیزی بفروشید (ایده).

2. یک روایت قانع کننده

گام دوم در یادگیری نحوه بازاریابی یک محصول، ارائه یک روایت قانع کننده است – ابتدا برای خودتان، سپس به دیگران . اکنون زمان آن است که نشان دهید چرا متفاوت هستید و چگونه بر زندگی افرادی که از برند شما خرید می کنند تأثیر مثبت می گذارید.

3. مخاطب هدف

سومین گام در یادگیری نحوه بازاریابی یک محصول این است که مخاطب هدف خود را مشخص کنید. که به عنوان بازار هدف نیز شناخته می شود، به گروهی از افراد با جمعیت شناسی مشترک اطلاق می شود که احتمال بیشتری برای خرید کالا یا خدمات یک شرکت دارند.

برای مثال زمانی که شما قصد فروش لوازم خانگی را دارید جامعه هدف شما اغلب خانم ها هستند.

چگونه یک محصول را بازاریابی کنیم؟

هنگامی که عناصر اساسی پشت محصولاتی را که به بازار عرضه می شوند، شناختید، باید یاد بگیرید که چگونه آنها را به شیوه ای جذاب و موثر در دسترس بازار قرار دهید. به هر حال، شما فقط 27 ثانیه فرصت دارید تا تاثیر اولیه خوبی در اینترنت داشته باشید.

تعریف کنید که چه چیزی را می فروشید؟

مرحله اول این است که مشخص کنید چه کالا، خدمات یا ایده ای را می فروشید. در اینجا، مهم است که امکان تولید، ارائه و انتشار مقاله خود را در نظر بگیرید.

مرحله دوم مطالعه مخاطبان هدف است. این بدان معناست که بدانید چه عوامل اجتماعی و جمعیتی افرادی را که مستعد خرید محصولات شما هستند، متحد می کند. مثلا:

درباره مخاطبان هدف خود را مطالعه کنید

  • سن؛
  • ملیت؛
  • وضعیت مدنی؛
  • ارتباط جنسی؛
  • تجارت یا حرفه؛
  • سطح آموزش؛
  • سطح درآمد.

قیمت را تعیین کنید

نحوه بازاریابی یک محصول، تعیین قیمت است. برای اینکه ارزش برای شرکت و مشتری شما منصفانه باشد، مهم است که این موارد را در نظر بگیرید:

کل هزینه تولید محصول – اگر خدمات می فروشید، می توانید نرخ ساعتی را برای تهیه یا اجرای آن در نظر بگیرید.

  • حاشیه سودی که می خواهید به دست آورید؛
  • قیمت های اتخاذ شده توسط رقابت

در برندسازی سرمایه گذاری کنید

نحوه بازاریابی یک محصول، سرمایه گذاری در برندسازی است. این شامل هر چیزی است که به طور نمادین نشان دهنده برند شماست و به شما امکان می دهد فوراً آن را شناسایی کنید. لوگو، رنگ ها، تایپوگرافی، شعار، بو نمونه هایی از این موارد هستند.

یک وب سایت برای تجارت الکترونیک خود ایجاد کنید

نحوه بازاریابی یک محصول، ایجاد وب سایت شماست. با دانستن اینکه 53 درصد از شرکت ها از طریق جستجوهای ارگانیک در اینترنت کشف می شوند، حضور در دنیای مجازی برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است.

همچنین، اگر محصولاتی برای بازاریابی دارید و می‌خواهید سریع آن‌ها را بفروشید، یک حساب Google My Business ایجاد کنید — این ابزار رایگانی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند حضور آنلاین حرفه‌ای خود را مدیریت کنند.

بهبود مستمر فرآیندها

نحوه بازاریابی یک محصول شامل بهبود مستمر فرآیند است. به طور خلاصه، این بدان معنی است که تمام مراحل بالا را طی کنید، ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی می تواند متفاوت باشد. از این داده ها، گام های مشخصی به سمت موفقیت بردارید.

The source of the zendesk.com

10 / 100