اهمیت شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکار تغییر می‌کند، زیرا مردم نحوه تعامل، مصرف و سرگرمی روزانه خود را تغییر می‌دهند، داشتن موقعیت خوب در شبکه‌ها می‌تواند برای برند شما برای دستیابی به مزایای بسیاری کلیدی باشد.
بر اساس تحقیقات اخیر، تنها در دو سال گذشته اینستاگرام 230 درصد افزایش کاربران را در این پلتفرم ثبت کرده است و تعداد آنها به طور مداوم در حال افزایش است. فیس بوک در حال حاضر 2250 میلیون کاربر، یوتیوب 2000 میلیون، اینستاگرام با 1000 میلیون کاربر و یکی از شبکه های پدیده ای که در ماه های اخیر بیشترین رشد را داشته است TikTok با 800 میلیون کاربر فعال است.

این برای شغل شما چه معنی میدهد؟

با تعداد تصاعدی کاربران در هر شبکه اجتماعی، ایجاد یک استراتژی آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است. با یک استراتژی صحیح می توان به مشتریان بیشتری دست یافت، دید بیشتری برای کسب و کار خود داشت، ارتباط با مشتریان جدید و قدیمی را تقویت کرد و حتی فروش خود را افزایش داد.

چرا باید در شبکه ها حضور داشته باشیم؟

ویترین مجازی: شبکه های اجتماعی این قدرت را دارند که برند شما را تقویت کنند، دید را افزایش دهند، به تعداد بیشتری از مردم دسترسی پیدا کنند، دیدگاه و موقعیت کسب و کار شما را در بازار بیان کنند. آنها همچنین اجازه حضور در جایی که عموم شما هستند را می دهند و به شما اجازه می دهند با آنها یک انجمن ایجاد کنید.

رویکرد: حضور در شبکه ها راهی برای تقویت روابط با مخاطبان است. راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان، ایجاد یک جامعه وفادار و درک خواسته های مصرف کنندگان. علاوه بر این، با این کار می توان داده ها و معیارها را به دست آورد، تغییرات موثری در استراتژی شرکت خود ایجاد کرد و به همدلی بیشتری با برند خود از سوی مصرف کنندگان خود دست یافت. یک مورد موفق از نزدیک شدن به مصرف کنندگان از طریق شبکه های اجتماعی Domino’s (یک زنجیره بزرگ پیتزا فروشی آمریکایی) بود که کمپین “Domino’s Anyware” را ایجاد کرد که به مشتریان خود اجازه می دهد مستقیماً از طریق شبکه های اجتماعی (مانند فیس بوک، توییتر و غیره) پیتزاهای خود را سفارش دهند. فقط یک ایموجی پیتزا

خدمات مشتری: یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای برندها، خدمات مشتری است، برندهای زیادی وجود دارند که از توییتر به عنوان SAC استفاده می کنند و از فرصت استفاده می کنند تا ارتباط با مشتریان و مشتریان آینده خود را تقویت کنند. یک داستان موفقیت آمیز اپل است که با ایجاد پروفایل توییتر @ApplesSpport زمان پاسخگویی کانال پشتیبانی خود را از 17 ساعت به تنها دقیقه کاهش داده است و امروزه یکی از مراجع خدمات آنلاین به مشتریان است.

محصول خود را بفروشید: بحران کرونا روندی را تسریع کرده است که قبلاً دائماً در حال رشد بود، یعنی فروش آنلاین. بر اساس گزارش CACE، تنها در سال 2019، خریدهای آنلاین در آرژانتین 78 درصد افزایش داشته است. تحقیقات Kantar گزارش می دهد که 30 درصد از خریدهای انجام شده در سال 2020 توسط کاربران جدید انجام شده است و در میان آنها، 73 درصد اعلام کرده اند که دوباره به صورت آنلاین خرید خواهند کرد.

در حال حاضر، بردن کسب و کار شما به شبکه های اجتماعی دیگر یک تفاوت نیست و به یک تعهد تبدیل می شود. با تعداد زیاد کاربران فعال، بردن نام تجاری شما به شبکه ها، برند شما را به جایی می برد که مشتریان و مخاطبان هدف شما هستند. همراهی تغییرات در نحوه مصرف و بازاریابی با یک استراتژی صحیح و به خوبی اجرا شده می تواند مزایای بی شماری را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، از نزدیک شدن و ارتباط با مشتریان جدید و قدیمی خود گرفته تا فروش بیشتر.

چرا باید سوشیال مدیا مارکتینگ را جدی گرفت

اگرچه 10 سال پیش گنجاندن شبکه های اجتماعی به عنوان یک نکته کلیدی در هر استراتژی برند غیرقابل تصور بود، اما امروزه داشتن آنها 100٪ ضروری است.

تعامل اجتماعی، هم با مشتریان و هم در میان کارگران، پیوندهای بین برندها و افراد را تقویت می کند و محصول یا خدماتی با کیفیت بالاتر ارائه می دهد که انتظارات مشتری را برآورده می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده حداکثری از شبکه های اجتماعی مزایای زیادی برای شرکت شما به همراه خواهد داشت. آنها هم برای شرکت های کوچک و متوسط ​​و هم برای شرکت های بزرگ ضروری هستند.

آنها عامل مهمی هم برای شروع پروژه های کاری جدید و هم برای تبلیغ برند شما هستند.

با دانستن این نکته که استفاده از شبکه های اجتماعی از ابتدا پخش کننده خوبی برای برند و اطلاعات است، استفاده از کمک اینفلوئنسرها و مدیران جامعه می تواند به موفقیت شما در شبکه های اجتماعی کمک کند.

فروش هدف اصلی در رسانه های اجتماعی نیست، بلکه ارائه محتوای با کیفیت و پاسخگویی به مشتریان و دنبال کنندگان شماست. بنابراین، باید شبکه های اجتماعی خود را فعال، به روز نگه دارید و محتوای با کیفیت و مرتبط را به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت تصویر شما آسیب می بیند و این هیچ سودی برای شما ندارد.

فکر کنید که بیشتر مشتریان و مشتریان بالقوه شما در فیس بوک، توییتر، یوتیوب هستند. این را در نظر داشته باشید و از این ابزارهای بازاریابی قدرتمند برای شرکت خود بهره ببرید.

به این ترتیب، به لطف شبکه های اجتماعی خوب، شرکت شما به نظرات مثبت دست می یابد و اعتماد بازدیدکنندگان را جلب می کند. شبکه های اجتماعی همچنین کانالی اساسی برای کسب بازدید از وبلاگ یا فروشگاه آنلاین شما هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، می‌دانید که در مرکز توجه بسیاری از افراد قرار خواهید گرفت، بنابراین حفظ یک ساختار متعادل، مراقبت از آنچه می‌گویید و نحوه بیان آن، و شفاف‌سازی اصول اخلاقی و فلسفه شرکت‌تان به شما کمک می‌کند. مشتری با ارزش های شما و کسب و کار شما شناسایی می شود.

در چند کلمه: برای ادامه رشد در دنیای کسب و کار نباید ابزارهایی را که در حال حاضر دنیای آنلاین به شما ارائه می دهد کنار بگذارید.

The sources of the broobe.com and grupodw.es

7 / 100